Художник-графік, який замість всесвітнього визнання обрав шлях митця-повстанця. Підтримав боротьбу Української повстанської армії з радянською владою своїм талантом і життям. Його графіка стала ефективною зброєю в руках підпілля. Дереворити, створені Нілом Хасевичем у криївках й віддруковані у підпільних типографіях, творили графічний стиль УПА. Копії гравюр розповсюджувалися серед іноземних посольств та делегатів сесії Асамблеї ООН. 

Художник-графік, який замість всесвітнього визнання обрав шлях митця-повстанця. Підтримав боротьбу Української повстанської армії з радянською владою своїм талантом і життям. Його графіка стала ефективною зброєю в руках підпілля. Дереворити, створені Нілом Хасевичем у криївках й віддруковані у підпільних типографіях, творили графічний стиль УПА. Копії гравюр розповсюджувалися серед іноземних посольств та делегатів сесії Асамблеї ООН. 


1930 – Ніл Хасевич стає студентом Варшавської академії мистецтв. 
1931 – 1942 – його роботи експонуються на 35-ти міжнародних виставках у Варшаві, Празі, Берліні, Чикаго, Нью-Йорку, Лос-Анджелесі. 
1942 – Хасевич вступає до УПА (псевдо «Бей», «Зот», «Старий») та створює підпільну мистецьку школу для повстанців. 
1942 – 1952 – у підпіллі створює дереворити, листівки, плакати. Бере участь у виданні підпільних часописів. Малює серію портретів бійців і командирів УПА. Виготовляє печатки для головного командування та випускає повстанські гроші (бофони). 
1952 – вже після загибелі Ніла Хасевича у криївці на Рівненщині, у Філадельфії вийшов альбом його робіт «Графіка в бункрах УПА». 

«Поки буде залишатися бодай одна краплина моєї крові, я буду битися з ворогами свого народу. Я не можу битися з ними зброєю, але я б’юся різцем і долотом. Я, каліка, б’юся у той час, коли багато сильних і здорових людей у світі навіть не вірять, що така боротьба взагалі можлива»

Ніл Хасевич